Monday, 1 August 2011

kisah sahur hari satu

haha...
sempena hari pertama puasa, arini ini...makanya, mestila first day kita bangun sahur..sehubungan dengan itu, satu kelawakan telah berlaku pada pagi tadi..
ceritanya bermula..
agak terkilan disini kerana keluarga ku x cukup orang pada sahur pertama..kembarku da balik ke hostel..kesian..tp bagus juge mereka xde..bcoz, lau mereka ada, meja makan x cukup tempat kerana pakcu (pakcik aku) n sepupu aku pun stay at uma aku..tempat mereka telah diganti oleh dia orang..haha..panjang giler intro..
isi penting pulak..main point..
mama kejut kami semua tepat jam5..oleh kerna kami semua bujang, so pepaham la ea..515 baru kami g dapur..bila sahur ni, mama x buat air panas dalam jug..sebab tiap orang kan ada citarasa masing2..kami guna 3in1 saja..mama ngan teh boh dia..ayah join mama la..coz mama yg buatkan air..aku pun mama yg buat air..tp aku minta air ali cafe..hehe..wani lak dengan air kiwi dia..sepupu ku buat air nescafe..tiba at pakcu aku, dia amek air kosong je..kepelikan berlaku disini..sejak bila dia tau malu ? haha..ayah suruh la dia wat air panas..tp dia x nak..
time makan...
korang nak tau..aku melantak banyak giler sahur td..padahal mama masak tumis telur, ikan kembung goreng, ngan kicap+cilipotong+bawang potong..yg buat kan aku berselera nak makan ialah ikan kembung goreng, ngan kicap+cilipotong+bawang potong ni je..haha..so, tengah kami sunyi sepi menikmati makanan, tibatiba splash (bunyi air tumpah)..rupa2nya pakcu aku tersenggol cawan minum dia dan mengakibatkan air tertumpah pada dia...haha..mama pun cakap, da bangun tido ke belom ? lantas aku pun menyambung..patut la x nak buat air panas..da tau air nak tumpah rupenye...hahaha...suasana yg pada mulanya sepi, kini bertukar menjadi happening...hehe...

hmm..macam x best je..sorila..aku xpandai bercerita..:)

No comments:

Post a Comment